الجودة بالتعليم
أهلاً ومرحباً بك زائرنا الكريم فى منتدى مدرسة بيلا الأعدادية بنين
برجاء التسجيل
حتى تتمكن من المشاهدة
والأستمتاع بخدماتنا ( تقويمات - نتائج - شرح - أنشطة - مؤتمرات)
مع تحيات
إدارة المدرسة
أ/ عبدالعزيز عبدالحليم عامر
al_daboon@yahoo.com
دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة
» تحميل المواد التدريبية  : المرحلـــة الاعــداديـــة 2018
الثلاثاء نوفمبر 21, 2017 11:31 pm من طرف محمد حسن ضبعون

» نظام التقويم 2017/2018
الأربعاء نوفمبر 15, 2017 12:31 am من طرف محمد حسن ضبعون

» نظام التقويم 2017/2018
السبت نوفمبر 11, 2017 6:58 am من طرف محمد حسن ضبعون

» ماهي الأمور الفنية اللازمة لتهيئة الصف المقلوب؟؟
الأحد مايو 07, 2017 4:56 am من طرف محمد حسن ضبعون

» المحليات - بيلا كفرالشيخ
السبت يناير 28, 2017 5:51 am من طرف محمد حسن ضبعون

» الصف الثالث الأعدادى
الثلاثاء ديسمبر 27, 2016 11:59 pm من طرف محمد حسن ضبعون

» مراجعة علوم الصف الأول الأعدادى
السبت ديسمبر 17, 2016 11:08 am من طرف محمد حسن ضبعون

»  البيان الأول لعام 2016
الثلاثاء يوليو 05, 2016 3:29 am من طرف محمد حسن ضبعون

» تنسيق وتسجيل رياض الاطفال
الأحد يونيو 26, 2016 3:39 am من طرف محمد حسن ضبعون


العصف الذهنى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

default العصف الذهنى

مُساهمة من طرف محمد حسن ضبعون في الخميس مايو 28, 2009 2:47 am

السلام عليكم

سأبدأ هذه المشاركة بتحضير lesson plan لدرس يستخدم طريقة العصف الذهنى

Objectives


Students will learn how to brainstorm.
Students will learn how to come to a consensus.
Materials

An ordinary object such as a box, a wooden spoon, or a cardboard tube
Procedures

Explain that the purpose of brainstorming is to come up with as many ideas as possible in a short period of time, using the following rules:
During the brainstorm no one says whether the ideas are good or bad, sensible or silly, workable or not workable.
The point is simply to get out as many ideas as they can.
Tell students that after the brainstorm is finished, they will evaluate the ideas.
Set the object in front of the group.
Ask students to suggest all the things that they could do with the object.
Write their suggestions on the board.
After a few minutes, or after energy for the brainstorm runs down, end the brainstorm.
Tell students they will be reviewing each idea individually and voting with a thumbs-up or thumbs-down sign to signify whether they think an idea is workable or unworkable.
Put a mark by each idea that the majority of the group thinks could work.
Allowing students to vote only once, conduct a poll in which students give a thumbs-up for their favorite idea.
Tally the marks to find the students' favorite idea.
avatar
محمد حسن ضبعون
Admin

عدد المساهمات : 1821
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 26/05/2009
الموقع : http://biala.ahlamontada.net/index.htm

http://biala.ahlamontada.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى